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  1. Past hour
  2. You wouldn't wish me as one. I enjoy chaos too much (Although i might try not to do so) and As Beeda stated, Itzjustrick is indeed a good moderater, as for Pesa, or Stratzi, it depends if they would like the position since Rick, Pesa and Stratzi are not from NA. I know there is a American in LABS named Bias. He might want it.
  3. Today
  4. https://aw.my.games/en/news/general/development-stridsvagn-2000 How to powercreep the 195 in less than half a year.
  5. imgur 사진 올리기 넘 귀찮아서 사진 없음. 공홈서 보셈. https://aw.my.games/en/news/general/development-stridsvagn-2000 아니면 군갤에 올린 버전 보던가 https://gall.dcinside.com/mgallery/board/view/?id=war&no=1873449&page=1 탱창들아! 오늘은 이번 여름 배틀패스의 마지막 차량에 대해 아라보도록 하자. 바로 스트리스방 2000 주력땅쿠야! 늘 그렇듯 고증 정보부터 아라볼건데 때는 1984년, 스웨덴군은 2000년대에 써먹을 퓨어한 스웨덴 땅쿠를 개발하려는 연구 계획을 세웠어. 목표는 당대 체고의 소련탱을 좆바르는 성능이었는데 그 당대 체고의 소련탱이란 바로 T-80U를 말하는 것이었지. 이를 위해서 스웨덴은 매우 혁신적이고 강력한 차량을 만들어야 했지. 이렇게 스트라브 2000을 개발하자는 결론이 나오자 개발진들이 처음 한 연구는 이전 1970년대에 UDES 계획으로 만들어졌던 IDES 11, 15/16 그리고 19번 땅쿠 설계안을 뒤져보는 것이었어. 그리고 이를 토대로 스트라브 2000의 기본 ROC를 만들어볼 수 있었지. 이를 통해, 이 땅쿠는 기동력이나 화력보다 생존력이 높아야 한다고 정해졌어. 1985년, 개선된 UDES 계획안들이 스웨덴군에 제시되었고 이제 이를 토대로 다양한 컨셉의 차량들이 제시되기 시작해. 스트라브 2k의 주포로 평범한 나토 표준 120mm L/44 활강포도 고려되었으나 소련의 신형 땅쿠를 상대하기에는 충분한 화력이 나오지 않을 것이라 보고는 스웨덴제 140mm 활강포를 따로 개발하기 시작해. 근데 전차끼리만 싸우는게 아니라 다른 목표를 쏠때도 많을텐데 몇발 들어가지도 않는 140mm 포탄을 쏘는 것은 아무래도 너무 과한거 같아서 이를 보완하기 위해 경장갑 및 기타 목표물 대상의 40mm 보포스포를 보조 화기로 장착하려 했어. 이 땅쿠는 기존 땅쿠와는 비교가 안되는 튼튼한 음머가 되어야 했기에 첨단 복합장갑을 전면에 장착했고 여기에 ERA도 붙였어. 이 땅쿠는 50톤이 넘는 파호후가 되려 했지만 기동성 역시 충분히 높아야 했지. 결과적으로, 1987년 세 종류의 최종 개념안이 제출되었는데 아머드 워페어에 등장하는 스트라브 2k는 그 중 마지막 개념안인 T140/40 이라 불리는 차량을 기반으로 하고 있어. 이 개념안의 스트라브 2k는 저-피탐성의 낮은 포탑과 자동 장전되는 140mm 포가 포탑 중앙에 장착되어 있고 40mm 보포스포가 좌측에 달려있지. 보포스포는 동축형이 아니라 주포와 독립적인 운용이 가능했어. 여기에 2정의 기관총도 달려있는데 하나는 40mm 보포스포와 동축으로 연동된 것인데 전차장 포탑 해치에 달아서 전차장이 쓸 수 있도록 했지. 탄약고는 포탑 뒤쪽에 달려 있으며 잘 보호되며 블로우 아웃 패널도 달려 있었어. 이 T 140/40 형식의 스트라브 2k는 두꺼운 전면 장갑을 가졌으며 운동에너지탄 상대로 800mm RHA급 방호력을 보여주며 성작에 대해서는 1200mm급 방호력을 가질 것으로 예상되었다고 해. 이 차량은 차체 전면에 독일제 1500마력 MTU 883 엔진에 랭크 변속기를 물려 최고 70km/h로 달릴 수 있었어. 현가장치는 유압형이었고 운전수는 차체에, 포수와 전차장은 포탑에 위치했지. 이 개념안은 1980년대 말 실물 크기의 목업으로도 만들어졌는데 불행히도 스트라브 2k 개발 계획은 냉전이 끝나고 소련이 붕괴하며 서방을 강타한 예산 감축 빔을 맞고 뒤져버렸어. 1991년, 스트라브 2k 보다 훨신 싼 2A5를 독일에서 사와서 스트라브 122라 이름을 붙여줬고 스트라브 2k는 곧 취소되게 되어. 암페아에서(고증 끝) 암페아에서, 스트리스방 2000은 북풍 배틀패스의 최종 50랩 보상이자 10티어 배패 플미탱으로 나올거야. 언제나 그러하듯 더 살펴보기 전에 ----------------- 이거 그냥 테스트 사양이고 그냥 컨셉이 이렇다는 거지 실제 인겜 나올때는 어케 나올지 모름. -------------------- 고오증 부분을 봤으면 알겠지만 이 땅쿠는 꽤나 특이한 무장 조합을 갖추고 있는데 바로 140mm 대구경 주포에 40mm 대구경 기관포를 조합했다는 거지. 이전에 나왔던 오브젝트 195는 152mm 주포에 30mm 기관포를 가지고 있었는데 195의 경우 미친 딜딸의 화신이었으나 스트라브 2k는 조금은 다를거야. 하지만 먼저는 방호력부터 아라보자. 스트라브 2k의 방어력은 10식과 비슷한 메커니즘을 가지고 있는데 전투 시작시 이 땅쿠는 차체 전면과 측면 일부를 덮는 NERA를 통해 적절한 방어력을 가지게 되어. 아머드 워페어에서 NERA는 처음에는 훌륭한 방어력을 가지고 있으나 쳐맞을때마자 조금씩 깨져서 점차 방어력이 낮아지는 방호기재지. 결과적으로 스트라브 2k는 : * 포탑 전면은 매우 튼튼해서 대부분의 포탄을 막아낼거야. * 차체 전면 상부와 차체 뚜껑부분은 네라가 완전할때는 관통이 거의 불가능할거야. * 차체 하부는 약점인데 대부분의 탄에 관대할거야. 측면의 경우 NERA가 붙은 측면 전방 부분을 제외하고는 방호력이 구릴거야. 스트라브 2k의 차체와 포탑 측면은 평범한 철갑탄에도 매우 취약하지. 물론 트로피 하드-킬이 달려있어서 체감 방어력을 조금 높여주긴 할거야. 이 땅쿠는 1500 마력 엔진에서 나오는 적절한 기동성을 가지고 있는데 물론 뭐 체고로 빠른 땅쿠라 하기에는 문제가 있으나 0 to 32km/h에 5.2초가 걸리고 35.8 도/초의 차체 선회속도를 가지고 있는 등 적절한 속도는 가지고 있어. 그러나 이 땅쿠는 흑표 같은 가동식 유기압 현가장치는 달려있지 않아. 위에서 아라봤듯 스트라브 2k는 적절한 방어력과 적절한 기동성을 지니고 있지. 하지만 스트라브 2k의 가장 큰 특징은 화력이야. 우선 140mm 주포부터 아라보자면 다음과 같은 포탄을 써. * 날탄 : 825mm 간통 860 알파 -솔직히 좀 구린디; * 성작 : 990mm 간통 1120 알파 - 이건 좋은듯. 99140보다 알파가 낮은 대신 간통이 높고, 87140보다 간통이 낮지만 알파가 높네. 장전속도는 10초이며(99140과 동일, 87140보다 1초 김) 기본적으로 5160 DPM을 가지고 있어. 이 주포와 40mm 기관포는 +15도에서 -9도로 휘두를 수 있는데 뛰어난건 아니지만 적절한 수준의 올림/내림각이라 할 수 있어. 명중률과 에임시간 역시 적절히 좋은 편으로 결과적으로 말하자면 그냥 평범한 수준의 140mm 주포라 할 수 있어. 하지만 이 땅쿠는 140mm 포 말고도 40mm 보포스 기관포도 달고 있지. 이 기관포는 230mm 간통력의 날탄을 쏠 수 있는데 이전 그리핀 50mm 장착형과 마찬가지로 3점사 시스템을 달고 있어. 이 시스템은 맞춘 곳을 정확히 또 맞춰서 간통이 쉬워진다는 설정으로 차탄의 간통력이 올라가는데 마지막 3번째 포탄은 초탄보다 75% 더 높은 간통력을 보이게 돼. 다시 말하자면 스트라브의 40mm 보포스 기관포는 195의 30mm 2A42와 달리 기관포를 AFV나 외부 기물을 부술때 사용하는 것 뿐 아니라 이보다 더 튼튼한 적을 상대로도 써먹을 수 있어. 이를 통해 숙련된 탱창의 경우 주포와 기관포를 번갈아가면서 쓰면 매우 높은 피해량을 뽑아낼 수 있겠지. 이 외의 부분은 그냥 폄범해. 위장값과 시야는 동티어 MBT와 비슷할 것이고 하나 있는 엑티브 어빌리티도 순간적으로 기동성을 향상시켜주는 오버라이드일 뿐이야. 요약하자면 적절한 장갑과 적절한 기동성을 가지고 있으면서 미친 딜딸력을 뽑을 수 있는 땅쿠로서 PvP와 PvE 모두에서 적절하게 써먹을 수 있는 좋은 땅쿠가 될거야. 이 땅쿠를 운용하는데 있어 핵심은 니 NERA가 다 떨어져나가서 허벌창이 되기 전에 두 무장을 적절히 바꿔가며 충분히 딜딸을 하는거지. 그리고 네라가 다 떨어지고 나면 어디 숨어서 좆격이나 하고. 다른 배패 차량과 함께 이 스트라브 2k도 좋아하길 바라며 전장에서 봅시다!
  6. Last week
  7. Yes, I agree it would be good to see personal and overall progression... I'm fortunate that because I started the campaign with a brand-new tank, I could just track progression in the vehicle section of the dossier. It is a little frustrating that I have to take it on faith that I am properly registered for the campaign. The least they could do is have the registration appear on a website somewhere, or better yet, as an "achievement". Sounds like this was possible for panzer showdown. QR
  8. Nerfing sniper vision range and camo.
  9. Great, someone misspelled my name already... Still thx Beeda xD... Anyhow, let's make my own nominations: Pesa & Stratzi, I feel like these users are both reasonably active, which is ofc always nice for mods. Furthermore I feel like these people will be able to make the though decisions necessary. Also, I don't really know that much active guys from NA timezones (on Discord at least), Spyshadow maybe, idk. So there's that.
  10. This one looks really nice. Definitely need to get it
  11. Maybe you're right but I'd still prefer the website that was done for the Panzer Showdown (iirc?) where there was a neat web interface with your personal progression as well as the overall progression. Looked really good and was well done.
  12. This would be helpful, but I suspect the "fog of war" effect is intentional. It works both ways - real-time stats might help the trolls see how successful they are, and potentially facilitate their recruiting. Reading the tea leaves, there is a big sale on Russian progression vehicles this week. Any guesses as to whether this might lead to an increase in Russian vehicle battle counts?? Hmm. And this is in addition to the free T72M1 prem that folks could obtain by qualifying for the Desert Storm raid. Still hoping that the next battle path will give me a shot towards a Euro MBT, otherwise I am looking at a long grind thru the Leopard 2AV. QR
  13. Is there a way to track progress in storyline campaign? I mean, I can track my own progress by counting battles, but can I see how is it going overall?
  14. No. That happens almost exclusively on supertest and we never release info from there.
  15. i vote for itsjustrick as for me one of the most trustable quality users
  16. ArmoredLabs has been growing bigger and bigger for the past year, and it has came to the attention of many that the frequency of chaos have also been growing. We want to emphasis the importance of self-moderation, but sometimes things just get out of hand where mods have to step in to stop the chaos. ArmoredLabs is now recruiting TWO active moderators to keep our forum and Discord server orderly, preferably from the Americas time zones. The workload will be minimal, you will be responsible for curses, memes, floofs and headpats. The recruitment process will be as follows: June 11 - June 24 (inclusive) Nomination phase: each user can nominate other users (including themselves) to become candidates. There are no limits, but including reasons for the nominations would be nice. Note that nominees can either accept or refuse the nomination. Lack of response will be interpreted as implied refusal. June 25 - July 8 (inclusive) Voting phase: nominees who voiced their acceptance will be placed on a poll for users to vote on. Again, it would be nice to include reasons for your votes, but you can also stay silent and vote anonymously if you prefer. Don't vote for yourself obviously, self votes will be voided. July 9 - TBD Finalizing phase: ArmoredLabs staff will vet the winning candidates and contact them so they can get their mod tags. I know I have the final say, but I will respect the wishes of the community for as much as I can. That is, assuming your wishes aren't to turn ArmoredLabs into a circus. FAQ: Do moderators have to be active on both the ArmoredLabs Discord and forums? Ideally both, but preference leans heavily on the Discord side right now due to the rapid-fire nature of instant messaging. Moderators will have authority on both the forum and Discord, because splitting them up right now is just unnecessarily complicated. Can official game staff (ie. mods on the Official Discord) still be moderators on ArmoredLabs? Unfortunately not. As outlined in our policy towards the official staff, they will not hold any special permissions or authority on ArmoredLabs as long as they are staff on the official channels. This isn't due to any ill will towards them, it's simply a matter of potential conflicts of interest that I'd like to avoid as much as possible. Are there any clan/battalion restrictions for moderators? None whatsoever. You can be in any battalion or clan you want and still become a moderator on ArmoredLabs. This thread will serve as the nomination thread for the nomination phase, please nominate your moderator candidates here. Nominees can accept or refuse their nominations here. Discussions are welcomed of course.
  17. https://aw.my.games/en/news/general/famine-special-operation-feedback-collection As usual, thoughts and stuff can be put here too.
  18. Special Operations - anyone else having to play Plague ch1 War ch1 before playing Famine [Tier 8 MBT]. I have Plague and War completed all vehicle groups in hardcore level. I have submitted a ticket.

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    2. Soldat47

      Soldat47

      So if I assume many or all players have this issue [major BUG] then waiting for a fix will come soon.

    3. Quantum_Ranger

      Quantum_Ranger

      It's not a bug. All of the previous special operations have worked this way, with each chapter played in sequence. For example, you can't play Spirithaven 4 without doing chapters 1,2, and 3. If you win on Ch4, you get sent back to Ch 1.

      So, if you wanted to play SH4 twice, you would have to do SH1,2,3,4,1,2,3,4. Assuming you win each chapter your first attempt.

       

    4. Soldat47

      Soldat47

      I have played MBTx2 AFVx1 matches and realised its not a bug. Thankyou for you help Quantum_Ranger and Haswell.

  19. Ahh ok, would explain it :) Thought it was a early testing thing.
  20. Part of me hopes that they have a way to separate the trolls from everyone else who actually wants to do it properly at some point (say halfway through the campaign). Let's say that they record the choices that individual players make for a single episode (they only need to do it for that episode). From there, they can give the players a choice where the good and bad choices are super obvious and will have massive consequences. Once everyone has made their choices, they could use their DM powers and go "yeah, there was a schism in the group of story people, some of them decided to leave and do their own thing" and separate everyone who picked the "bad choice" into their own separate group that gets a series of extremely hard tasks (that will only last 2-3 episodes because they're almost impossible to complete) for no increased rewards while everyone who picked the "good choice" get's to continue on as if nothing happened. Edit: In the event that some players do manage to complete the nearly impossible tasks, they could be added back into the normal group, but any remains of the in-story splinter group would not be trusted by the others, and this could be reflected in-game by the removal of the surviving trolls' decision-making powers.
  21. If they are looking at that they would have to include the new 120mm L55 smooth bore that is going into the next chally tank.
  22. Earlier
  23. I highly doubt that they're individually recording each player's vehicle choice. "You" in that sentence is the collective you, not the specific you. (Yay, English!) Meaning: "the vehicles you, the players, collectively choose will be required to complete future Storyline Campaign objectives." If "we" choose Experimentals, everyone will be screwed. That's why I went Modern Soviet... because the BMPT 2017 is easily the most OP vehicle available in the Prologue (with the Terminator 2 from the same group not that far behind), so even if not everyone has the 2017 those of us who do will be able to "carry" much harder in future objectives.
  24. Yes. The only ones that don't are the ones that are part of a skin.
  25. I don't know how they compute DPM for a ready rack, but 7158 doesn't really seem to make any sense. Unless they assume a full rack to start, burst out 6 shots, then assume single shot reloads for the rest of the minute? That would give you roughly 14.2 shots in the first minute, which works out to roughly 500 damage for the "upgraded" gun, but that's only an accurate DPM measurement for the first minute - it isn't sustainable beyond 1 minute. I'd have to see it in action to see if 500 damage is worth it at Tier 9. That's only 3k burst damage over the first 14 seconds, too... not exactly devastating especially considering that you'd then need 33.6 seconds to fully reload. Assuming the Ghost gets HEAT, the average of the Thunderbolt and Anders at Tier 9 is around 680 damage with 885 pen which sounds decent. I wouldn't call 27% camo "excellent". It's fine, but it's not great. The Anders is 33% after all and doesn't need ADAPTIV to get there. We'll have to see how the armor works out. The PL-01's numbers indicated that it shouldn't be immune to AC fire from the front (165 mm vs AP), yet it generally is in PvE against my BMPT 2017 which has 185mm pen. (Tier 9 "Fragile" PL-01's are generally pennable.) So I take anything they say about armor with a couple cups of salt until I see how it actually works.
  26. Let say Experimental wins, so what ? Everyone who makes their personal vehicle group Experimental, will be doomed with x2,5 multiplier on their own further game requirements. Everyone else will be just doomed.
  27. They aren't "driving it" - they just copied the vehicle model to another vehicle. So don't take the video seriously, please.
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